08/11/2021

Intervju z Masaakijem Yuaso

Od 1. do 11. septembra 2021 je v Benetkah potekal že 78. beneški mednarodni filmski festival, na katerem se je z novinarsko akreditacijo mudil tudi Matej Patljak, ki ga filmski navdušenci verjetno poznate predvsem po njegovi res edinstveni Facebook strani Matej o filmu; tako in drugače, na kateri vam vedno znova podaja številne zanimivosti iz sveta filma ter prireja zabavne nagradne igre z res posebnimi in unikatnimi nagradami.
Na dotičnem filmskem festivalu je Matej dobil tudi priložnost, da intervjuja prav posebnega gosta, in sicer enega izmed sodobnih mojstrov japonske animacije Masaakija Yuaso, katerega prvi celovečerec Mind Game je leta 2004 požel številne kritične pohvale, na beneškem filmskem festivalu pa je tokrat promoviral svojo najnovejšo animacijsko stvaritev z naslovom Inu-Oh, ki govori o istoimenskem umetniku dramske glasbe iz 14. stoletja in ponazarja fiktiven prikaz njegovega življenja ob prehodu iz ljudske umetnosti sarugaku (opičja glasba) na formalizirani dramski tradiciji Noh in Kyogen.

V nadaljevanju si torej lahko preberete, o čem vsem je tekla beseda v intervjuju, ki se ga je Matej potrudil izvesti za vse nas, in verjetno boste v njem našli marsikatero zanimivo informacijo iz ozadja animacijskega postopka, ki je potreben za nastanek animiranega celovečerca, pa tudi informacije o samem režiserju in njegovem pristopu k ustvarjanju animacije. Poglejmo torej, o čem vsem je tekel pogovor.

----------

MATEJ: Imam kar malo treme, saj imam čast govoriti s takšnim mojstrom animacije, kot ste vi, gospod Masaaki, ki ste eden izmed razlogov, zakaj sem vzljubil animacijo. Za začetek bi vas vprašal, kateri animatorji, filmarji oziroma ustvarjalci so razlog, da ste se zaljubili v animacijo ter postali režiser in scenarist.

MASAAKI: Na začetku sem gledal animeje, brez da bi vedel, kdo stoji za njimi. Že v vrtcu sem rad risal stvari, ki sem jih videl na televiziji, kar je ljudem bilo všeč. To je bil tudi razlog, zakaj sem vzljubil filme in animeje ter se odločil, da se bom ukvarjal z animacijo. Željo po tem, da bi se z animacijo ukvarjal profesionalno sem začutil nekje pri 13. letih, saj je takrat na Japonskem prišlo do razcveta animacije oziroma animiranih filmov. V tem obdobju je postalo sprejemljivo, da tudi odrasli gledajo animacijo. Tako so v tem času name najbolj vplivali animeji, kot so Space Battleship Yamato, Miyazakijev Lupin III: The Castle of Cagliostro in Galaxy Express 999. V meni se je tako prebudila želja, da bi tudi sam ustvarjal takšne animacije.
MATEJ: Zame osebno ste eden najbolj edinstvenih in pomembnih filmarjev v animacijski industriji. Zakaj se odločate za uporabo vseh teh različnih animacijskih tehnik? Zdi se, kot da vaša ustvarjalnost ne pozna meja.

MASAAKI: Hvala. Ko sem začel delati kot animator, so mi bili všeč številni animeji, spoznal pa sem tudi različne animatorje, ki so mi bili všeč in po katerih sem se zgledoval. Sprva si je bilo zelo težko zapomniti, kako animirati gibanje, tako da sem se zgledoval po različnih ustvarjalcih in uporabljal številne montaže in reze, preden sem se naučil. Tako me je začelo zanimati, kakšno je naravno gibanje ljudi oziroma kakšen je naravni svet okoli nas in kako te elemente na preprost in naraven način vpeljati v animacijo. Ko sem začel delati na animeju Keep Your Hands Off Eizouken!, sem ugotovil, kako močno ljudje pri vstajanju nagnejo glavo, kar me je zelo presenetilo, tako da sem nato želel to gibanje risati na tak način.
MATEJ: Pojdiva še k vašemu novemu filmu Inu-Oh, ki je prvi ročno narisani animirani film, predvajan v tekmovalnem programu sklopa Horizons (Obzorja) na Beneškem mednarodnem filmskem festivalu. Kakšna je vaša beneška izkušnja in kaj za vas pomeni, da lahko svetu predstavite svoj najnovejši film na najstarejšem filmskem festivalu na svetu?

MASAAKI: Dejstvo, da sodelujem na beneškem filmskem festivalu, ki ima zelo dolgo zgodovino in tradicijo, sem začel dojemati počasi in postopoma. Šele sedaj me je začelo dohitevati. Za svoje animacije oziroma filme si tako ali tako vedno želim, da bi jih videlo čim več ljudi. Menim, da je sodelovanje na takšnem festivalu zelo dobro, saj lahko tako dosežem širše občinstvo. Tako je na takšnem festivalu zame najpomembneje, da se moj film dotakne velikega števila ljudi.
MATEJ: Kako ste se srečali s Furokawinim romanom The Tale of the Heike: Inu-Oh in kaj v zgodbi vas je prepričalo, da iz tega naredite film?

MASAAKI: V bistvu je Furokawa pristopil k meni in mi predstavil zgodbo. Zanimalo ga je moje mnenje. Koncept zgodbe je bil, da se v obdobju Muromachi nepričakovano pojavi pop zvezda. Nemudoma sem si v živo prestavljal Davida Bowieja v tem obdobju. Šlo je za res edinstveno in svojevrstno zgodbo ter tematiko, ki sta se mi zdeli zelo zanimivi. Bolj ko sem se poglabljal v zgodbo, tematiko in like, vedno večja je bila želja, da iz tega ustvarim animirani film. Pripovedovanje dejanske zgodovine je zelo omejeno, na nek način celo ozkogledno. Ampak v preteklosti so obstajali zanimivi ljudje, tako da sem se odločil združiti tradicionalne umetnike s sodobnimi rockovskimi zvezdniki, kot je David Bowie.
MATEJ: Vsa vaša dela in filmi so tako neverjetno brezčasni. Če se vrnemo k prejšnjemu vprašanju, zakaj je po vašem mnenju zgodba o Inuju in Tomoni tako pomembna za sodobni čas?

MASAAKI: Ja, to je ravno tematika tega filma.
MATEJ: Eden izmed najpomembnejših elementov animiranega filma Inu-Oh je glasba. Ali lahko poveste kaj o samem postopku njenega nastajanja?

MASAAKI: Za glasbeno podlago je bil odgovoren Ôtomo-san. Težko mu je bilo razložiti, kako uskladiti dogajanje v preteklosti s sodobno rockovsko glasbo. Nastajala je na zelo edinstven način. Izdelal sem snemalno knjigo in jo animiral, nato pa jo pokazal skladatelju, ki je na osnovi animacije skomponiral glasbo, kar je bilo verjetno zelo težko. V določenem prizoru je bilo vse tako "queenovsko", da so mnogi rekli, da so to mogoče Queeni.
MATEJ: Najlepša hvala za vaš dragoceni čas, g. Masaaki Yuasa. Film sem si ogledal trikrat, in še večkrat si ga bom. Upam, da si ga bodo ogledali tudi mnogi naši poslušalci in bralci. Za konec bi vas prosil, če lahko našim poslušalcem in bralcem, ki bi se tudi sami radi ukvarjali z animacijo, v eni povedi podate preprost nasvet.

MASAAKI: To je sicer tudi geslo filma. Bodite strpni in prijazni do ljudi okoli sebe in prijateljev.

----------

Animiranega celovečerca Inu-Oh si žal zaenkrat v Sloveniji ne bo mogoče ogledati tako na nobenem prihajajočem filmskem festivalu, kot si bo na letošnjem festivalu Liffe mogoče ogledati Hosodino animiranko Belle: Zmaj in pegasta princesa, kot tudi ne na rednem kinu sporedu. Vsaj zaenkrat ne. Si pa zato lahko na storitvi s pretočno vsebino Netflix ogledate kar dve animejski seriji, ki ju je režiral Masaaki Yuasa, in sicer Devilman Crybaby ter Japan Sinks: 2020, ter se glede njegovega res edinstvenega in nenavadnega animacijskega sloga prepričate kar sami. Priporočamo pa vam tudi ogled animirane antologije Star Wars: Visions, ki je dobavljiva na storitvi s pretočno vsebino Disney+ in za katere animacijo stoji Yuasin animacijski studio Science SARU.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Igrana adaptacija mange Golden Kamuy dobi še letos nadaljevanje

Na uradnem profilu na družbenem omrežju X (nekdanji Twitter) za filmsko adaptacijo mange Golden Kamuy , katere avtor je Satoru Noda, so razk...